vineri, 20 mai 2011

La răscruce de vânturi

        Titlu: La răscruce de vânturi
        Autor: Emily Bronte
        Pagini: 366(diferă de la editură la editură)
        Anul publicării: 1857
        Gen: dragoste

       Recenzie


                Heathcliff, un copil murdar de pe străzi, a avut norocul de a fi adoptat de către domnul Earnshaw. În ciuda faptului că acesta avea doi copii, Heathcliff devine preferatul său. Numai că, după ce el moare, averea sa este moştenită de fiul său, Hindley, care nu îl suportă pe favoritul tatălui său din copilărie. Totuşi, Heathcliff nu se lasă mai prejos! El pleacă de acasă, întorcându-se bogat şi respectat. Catherine, fiica domnului Earnshaw şi totodată singura care i-a oferit prietenia lui Heathcliff în copilărie, se căsătoreşte cu Edgar Linton, dând la o parte dragostea sa faţă de vechiul ei prieten. Acesta, fiind un om rău, învăţat de crudul destin, vrea să se răzbune, căsătorindu-se cu cumnata sa.
                O poveste incredibilă, în care numai mâinile întunecate ale destinului au mai rămas să te mângâie… 





Un mic fragment...


“De data aceasta îmi dădeam seama că eram culcat în încăperea ceea strâmtă de stejar şi auzeam desluşit vântul năprasnic şi zăpada viscolind;auzeam, de asemenea, creanga de molift făcând mereu acelaşi zgomot supărător, numai că, acum îi cunoşteam cauza adevărată. Mă enerva însă atât de tare, încât m-am hotărât să-i pun capăt dacă se poate; şi astfel m-am ridicat şi am început să deschid fereastra. Cârligul era înţepenit în belciug, lucru observat de mine în starea de veghe, dar uitat apoi.
- Orice-ar fi, trebuie să pun capăt zgomotului!, am murmurat. Şi, spărgând geamul cu pumnii, am scos afară un braţ pentru a prinde creanga care mă supăra; dar în locul ei, degetele mele se încleştară pe degetele unei mâini mici, reci ca gheaţa! Cuprins de groaza înspăimântătoare a coşmarului, am încercat să-mi retrag braţul, dar mâna se agăţase de braţul meu şi un glas de melancolie sfâşietoare, plângând în hohote, spunea: 
                -Lasa-mă să întru, lasă-mă să întru!”

Poză artistică asociată de noi
Melodie


Spor la lectură!!!

6 comentarii:

  1. Cat de tare ! D-abia astept s-o citesc ! :X:X:X

    RăspundețiȘtergere
  2. cartea mea preferata1 de fapt o obsesie:)

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca e mai mult drama decat dragoste:P

    RăspundețiȘtergere
  4. multa lume vorbeste despre ea cred ca e draguta

    RăspundețiȘtergere
  5. una dintre cele mai frumoase carti din literatura universala ...superb ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte superba...o adevarata capodopera, mai vreau asa carti

    RăspundețiȘtergere