marți, 10 ianuarie 2012

Carti pentru toate gusturile!

Din cate vedeti, am inceput o noua rubrica numita ‘Carti pentru toate gusturile’. Fie ca recunoastem, fie ca nu, sunt persoane care prefera sa citeasca un singur gen de carti, sau numai un anumit gen ii atrage in mod deosebit si le starneste interesul. De aceea am inceput rubrica asta: sunt persoane care adora sa citeasca [,] carti romantice, in timp ce in extrema ailalta sunt persoane care iubesc cartile romance paranormal!  De aceea, in cadrul acestei rubrici postam carti si pentru fanii lui Nicholas Sparks, dar si pentru fanii lui Richelle Mead. J Dar nu azi.
Azi am pentru voi un subiect ceva mai interesant: rockul. Sau mai bine zis, cartile care au in ele un strop de punk, satanism, nebunie si dorinta de libertate. Cine stie, poate sunt pe aici persoane care se vor regasi in aceste carti, sau doar persoane care sunt curioase sa incerce acest gen de carti. De ce sa nu incercam?
Deci, sa incepem!

Sange Satanic – Cristina Nemerovschi
"Ascult black metal, sunt ateu, lumea mă crede satanist, sunt bisexual, mizantrop, uneori doar misogin, scriu o carte, beau în fiecare zi şi mă droghez în fiecare săptămână"
Personajul principal al romanului trăieşte o dublă poveste de dragoste: Am un iubit, B, şi o iubită, R. În acest threesome este atrasă pe parcurs şi D., o adolescentă de 14 ani, sora lui R. Totul se desfăşoară pe un fundal haotic, pe care se profilează moartea, sinuciderea, fără a şti în unele momente unde se termină realitatea şi unde începe nebunia.
Mizantropie, droguri, moarte, chefuri sălbatice, ură, cimitire, alcool, popi, boală, metal, rockotecă, sex cu părinţii, depresie, umor negru, sado-masochism, izolare, crimă, animale ciudate care îţi apar în somn… Ce culoare au experienţele unui nihilist din 2010? Dacă ar fi trăit în lumea lui M., ar fi purtat Stavroghin brăţări cu ţepi şi cruci întoarse? Ar fi dormit Holden Caulfield, beat, pe băncile celei mai true bodegi? Ar fi ucis Maldoror corporatiştii şi vedetele Tv, după care s-ar fi băgat la headbanging pe Cannibal Corpse?
Dacă nu vă este teamă de introspecţii demonice în nopţi gri la capătul cărora fiinţa ar putea pierde toată familiaritatea ce o defineşte, păşiţi cu încredere în lumea întunecată din Sânge satanic. Veţi avea noroc şi veţi găsi calea de întoarcere, sau…?


Tara Minunilor – Giuseppe Culicchia 
Tara minunilor este un roman devastator de amuzant si de trist, in acelasi timp, o  poveste punk, un superb exemplu de nebunie argotica, fara filosofii abisale, doar ca un larg zambet ironic pe buze.
Eroii din Tara minunilor isi doresc evadarea din anonimat, incercand sa scape de plictisul oraselului unde nu se intampla nimic, de mediocritate, de ratare chiar, prin orice mijloace. Cei doi pusti pe care o sa-i cunoasteti, Attila si Zazzi isi traiesc vietile lor normale, intr-un orasel cat se poate de normal. Singurul care mai dezgheata atmosfera in acest oras ce le provoaca sila este Zazzi, un punkist nazist autoproclamat, colegul de liceu al lui Attila. De aici, unde nu exista idealuri inalte si altruiste, Attila si Zazzi, - aruncati de destin in mijlocul unei societati cuminti, inchisi intr-un spatiu carceral in parte impus, cu regulile, termenii, cuvintele si personajele sale, - nu pot iesi decat fortand limitele sociale, renuntand la vis sau murind, precum Alice. Nu exista jumatati de masura.
Scriitorul - un fost punkist - reda, prin ochii de copil ai lui Attila, realitatea anului 1977 dintr-un orasel italian de provincie, intr-o fictiune foarte bine construita si depusa intre copertile unei realitati urate, triste, comerciale si totusi foarte pudice, in ciuda limbajului provocator si agresiv !

Ei? Se gaseste cineva interesat? Pe mine ma tenteaza 'Tara minunilor', 'Sange satanic' mi se pare un pic prea.. cumva. Ma rog. Sper sa va placa noua rubrica. ^^ Pupiceeei! :*

9 comentarii:

  1. sange satanic. :x i want it, i want it!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tara Minunilor mi-a placut si mie :) Sange satanic...sa vad pe viitor :d

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place mult noua rubrica :). Abia astept urmatoare postare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un concurs pe blogul meu http://calatorie-in-lumea-fictiuni.blogspot.com/2012/01/concurs-libris.html

    Imi place rubrica este interesanta

    RăspundețiȘtergere
  5. ahh.le-as lua pe amandoua.:x

    RăspundețiȘtergere
  6. I looove them...Sincer, cartile astea imi aduc aminte Zanele punkiste din New York de la editura Tritonic, care mi-a placut foarte mult si le-as cumpara pe amandoua chiar acum...!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cand am citit n.am stat pe ganduri si mi.am si comandat Sange Satanic si inca o carte a editurii ! =p~
    De Tara Minunilor nush ce sa zic :-?? nu.mi inspira incredere coperta :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Ciudatu', prea ne lasam influentati de coperti:|. O carte frumoasa e atat de greu de descoperit daca nu are o coperta atragatoare...

    Dee.

    RăspundețiȘtergere