miercuri, 30 mai 2012

Dacă aş rămâne - recenzie


             În primul şi în primul rând vreau să îi mulţumesc scumpei mele Emy pentru că mi-a oferit cartea aceasta cadou de ziua mea. Nu trebuia, honey, dar totuşi nu îmi pare rău că am citit-o – e genială!

            Am admirat dintotdeauna autorii(sau în cazul de faţă) autoarele care pot să scrie despre moarte şi procesul de decorporalizare. Recunosc că, dacă nu au ceva amuzant în ele mi-este cam greu să vorbesc despre acest tip de cărţi; pur şi simplu mi se pare că ceea ce spun eu nu poate nicicum relata profunzimea cu care sunt scrise volumele de genul. Asta nu s-a întâmplat şi cu Dacă aş rămâne...

Visul de o viaţă al Miei este acela de a deveni o violocenlistă cunoscută şi respectată. Exersează zilnic de aproape 10 ani la violoncel, reuşind în acelaşi timp să-şi împartă timpul între cea mai bună prietenă, Kim, şi iubitul ei, Adam(God! De când am citit cartea a început să-mi placă numele ăsta deşi înainte îl uram).
Trebuia să petreacă o zi alături de părinţi, bunici şi frăţiorul ei mai mic. Însă un accident grav îi curmă toate visurile, toate speranţele. Sonata numărul trei pentru violoncel a lui Beethoven e martor. O fantomă cum nu găseşti în niciun film sau carte: fără puteri supernaturale, fără memorii ce ar trebui să iasă doar acum la iveală, fără nimic de genul acesta. Doar o „fantomă” care şi-a văzut părinţii morţi şi care îşi priveşte acum corpul aflat într-o stare de comă de gradul opt.  
Nu ştie ce are de făcut sau cât va sta aşa, dar auzindu-le pe asistente vorbind a aflat un lucru important: totul depinde numai de ea. Dacă alege să rămână şi să-şi continue viaţa cu faţa desfigurată(pentru care vor fi nevoie de o mulţime de operaţii estetice), cu numeroase răni care o vor bântui toată viaţa şi cu întreaga familie moartă, atunci aşa va fi. Însă dacă nu mai vrea să lupte, nimeni nu o va obliga să facă asta. Are viaţa în propriile-i mâini, aşa cum a avut-o şi până acum fără ca măcar să-şi dea seama de asta.

Ce va alege? Ce se va întâmpla dacă ar rămâne?

            Cartea asta m-a făcut să mă gândesc serios la ce aş face eu dacă aş fi în locul Miei. Nu cred că aş avea destul curaj pentru a-mi relua viaţa, dar nici nu aş vrea să abandonez persoanele care încă mă iubesc... 

Fotografia asociată

Melodia asociată


8 comentarii:

  1. Foarte draguta recenzia <3 !
    Ma apuc si eu curand de ea ! :x :x
    Te pup si sa cresti mare <3 hihi :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Awww vreau şi eu cartea asta de un secol :)) deci nu îţi citesc recenzia ptr că o să mă zvârcolesc în dureri :o3 dar sunt convinsă că este genială :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmi place recenzia <3 Plănuiam să îmi iau şi eu cartea de la Booksfest, dar nu pot ajunge, din păcate :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Heeei fotografia aia e o pictura de Leonid Afremov :x
    Daca as fi in locul Miei as alege sa traiesc, pt ca am niste carti de scris :>

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a placut asa mult cartea! Intotdeauna m-am intrebat ce as alega, doar ca nci acum nu stiu..

    RăspundețiȘtergere
  6. Pare interesanta cartea , recenzia ta m-a facut sa-mi doresc sa o citesc, Dee ;) :* >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie mi-a placut foarte mult primul volum. Sper sa scoata cei de la RAO cat mai repede continuarea. :)

    RăspundețiȘtergere