marți, 7 iunie 2011

Maitreyi VS Dragostea nu moare





      "Maitreyi" - Mircea Eliade

Titlu: "Maitreyi"
Autor: Mircea Eliade
Nr. pagini: 240
Editura: Litera
An aparitie: 1933
Gen: Dragoste


Luni întregi, celebrul roman al lui Mircea Eliade mi-a bântuit sufletul. Sentimentul miracolului predomină peste tot, ascunzându-se prin cele mai superbe şi mai filozofice fraze. Ştiam dinainte că în această carte, a fost tapată o parte din biografia autorului, de aceea am vrut să o citesc. Nu am regretat, pentru că fiecare pagină a fost multicoloră, fiecare zâmbet părând de vis. Deşi reale, evenimentele capătă un alt sens, o altă lumină ireală, care le valorifică. Exotismul şi bucuria care reprezintă tot farmecul acestui roman ajung departee, îndreptându-se spre utlimele lor frontier. Prin epuizarea clipelor şi prin inedit, “Maitreyi” a devenit romanul ideal ce a cucerit mii de inimi. 
  



“Dragostea nu moare” – Maitreyi Devi



Titlu: "Dragostea nu moare"
Autor: Maitreyi Devi
Nr. de pagini: 245
Editura: Amaltea
An aparitie: 1972
Gen: dragoste


Nu m-am gândit nicio clipă că tot ce a scris Eliade în romanul său ar putea izvorî din pură ficţiune… Dar am citit “Dragostea nu moare”, variant Maitreyi-ei a poveştii lor  de dragoste. Mircea şi Amrita, din “Dragostea nu moare” sunt, din păcate, atât de diferiţi de Allan şi Maitreyi din “Maitreyi” ... În această carte, ficţiunea se întâlneşte cu realitatea şi iese.. un dezastru! Ştiaţi că Eliade nu a sărutat-o decât o singură dată pe Maitreyi, şi atunci fără voia ei? Va invit să citiţi romanul pentru a afla adevărul despre “realitatea” din încântătorul roman “Maitreyi”. Se pare că lumea ireală a prins,de data asta, contur şi la propriu, şi la figurat.




Iar la sfarsit, un mic catrec scris de mine:


Un zbor către-o viaţă de mult uitată
Şi-o clipă ce va sfârşi în adâncul abis…
“ - Maitreyi, iartă-mă de dragul copiilor de altădată!”
“ - Te-am iertat, Mircea, dar acum, uşile iubirii s-au închis.  


2 comentarii:

  1. citisem prima carte, de a a2a doar stiam.
    dar m-ai facut curioasa acum:)
    frumos cantecul;x

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am citit prima carte ,o s-o caut si pe "Dragostea nu moare" mi se pare destul de interesanta.

    RăspundețiȘtergere