duminică, 28 august 2011

Top 5 romane de dragoste clasice+top 5 romane de dragoste contemporane

            
            Aceste topuri sunt făcute din perspectiva noastră(Criss şi Dee) şi sperăm să vă placă alegerile noastre!:) 


Top 5 romane de dragoste clasice


5. „O pagină de dragoste” – Emile Zola 

Ca o amprenta a naturalismului se observa in romanul O pagina de dragoste, scris cu o rara gingasie, inclinatia autorului pentru cazurile patologice si aspectele morbide ale vietii, cat si asocierea ideilor legate de fiziologie si ereditate. Fascinat de descoperirile biologiei si medicinei din vremea sa, Zola a avut ideea sa aplice si in acest roman metodele stiintelor experimentale pentru a construi destinele personajelor sale.
In plus, Zola naturalistul supune atentiei cititorului un studiu atent asupra societatii, in special asupra mediului burghezilor instariti din Paris, dominati de pasiunea pentru mondenitati, pentru baluri si distractii frivole, cat si de grija pentru pastrarea aparentelor de virtute, de buna-cuviinta si de cordialitate. In acest fel, Zola denunta intr-o maniera voit neutra, aparent obiectiva, imoralitatea, ipocrizia si bonomia surazatoare a acestei societati "alese". Romanul istoriseste o experienta de viata, dureroasa, tulburatoare, dar perfect verosimila: evolutia unei iubiri interzise, a unei pasiuni ce pune stapanire progresiv pe doi oameni cinstiti, inzestrati cu multa intelegere si bunatate, Hélčne si doctorul Henri Deberle.

 
4. „Invitaţia la vals” – Mihail Drumeş

Mihail Drumes – un caz? Fara indoiala ca da. Citit pe nerasuflate de largi categorii de public, de-a lungul a circa sapte decenii, Drumes nu s-a bucurat pana acum de o reala receptare critica. Una, se intelege, care sa tina cont ca majoritatea creatiilor sale apartin de drept paradigmei literaturii de consum si, prin urmare, nu pot fi judecate cu instrumente estetice. In interiorul acestui gen, Drumes e un autor respectabil, un profesionist cu bune intuitii si un scriitor caruia nu-i este interzis un anume fel de maiestrie. Formula sa este inimitabila, dupa cum o dovedeste si faptul ca, in plina economie libera, in care scriitorii de consum occidentali cunosc, in traducere romaneasca, succese remarcabile, intarzie sa apara un nou autor roman de profil, care sa domine scena literaturii populare scrise cu autoritatea cu care a facut-o Mihail Drumes.


3. „Pânza de păianjen” – Cella Serghi

Pentru a citi recenzia cărţii, daţi click AICI
2. „Scrisoare de dragoste” – Mihail Drumeş

        Cartea a fost recenzată pe blog, printre primele postări. Pentru a o citi, click AICI













1. "La răscruce de vânturi" - Emily Bronte

     He-he, se pare că am ajuns la prima carte recenzată pe blog. Ce de amintiri!:) Dacă doriţi să o citiţi, click AICI.









Top 5  romane de dragoste contemporane

5. Seria „Casa nopţii” – P.C. and Kristin Cast 

        Despre această serie am postat pe blog de muuult timp. Dacă nu aţi lecturat-o deja, puteţi citi recenzia întregii serii AICI










 


4. „Prietenul nevăzut” – Cecelia Ahern

In Orasul Inimilor, o femeie isi pastreaza inima ferecata…

Toate lucrurile din viata lui Elizabeth Egan au locul lor, de la ceasca de cafea din bucataria sa sclipitoare pana la borcanele de vopsea din firma ei de decoratiuni interioare. Ordinea si precizia ii tin viata sub control, departe de durerea si suferinta care au ranit-o in trecut.\r\nSingurul nor de pe cer e sora ei, Saoirse. O vijelie cu parul rosu, lasand in urma ramasite pe care Elizabeth se straduieste sa le adune – inclusiv fiul ei Luke, in varsta de sase ani. Fiind o mama fara voia ei, in acelasi timp incercand sa-si duca afacerea pe drumul cel bun are tot timpul ocupat, ceea ce nu-i lasa loc pentru a gresi sau a se distra. Pana cand, intr-o buna zi, un strain intra pe neasteptate in vietile lor.
Ivan e un tip fara griji, spontan, mereu in cautarea aventurii – tot ce nu e Elizabeth. Dar Elizabeth nu stie mai nimic despre Ivan – cine este si daca e asa cum pare sau daca relatia lor care inmugureste are un viitor ...Plina de caldura si duiosie, marca inconfundabila a Ceceliei Ahern, Prietenul Nevazut e o poveste de suflet, in care a fost picurat un strop de magie.



3. „O plimbare de neuitat” – Nihcolas Sparks 

       Acum câteva zile am postat pe blog cartea bate filmul pentru această carte. Dacă vreţi să citiţi romanul şi nu ştiţi cam despre ce e vorba în el, puteţi afla intrând AICI







2. „Apă pentru elefanţi” – Sara Gruen

     Dacă vă mai amintiţi, aveam un articol cartea bate filmul pentru această carte. Dacă vreţi să îl (re)citiţi, click AICI. 














             1. „Suflete pereche” – Cecelia Ahern

     Evident, locul I trebuia să fie ocupat de una din cărţile Ceceliei Ahern. Are nişte romane tare drăguţe, iar acesta ni s-a părut cel mai sugestiv:). Pentru mai multe detalii despre carte, click AICI.










                Aşteptăm comentarii şi propuneri, iar, ca o întrebare de sfârşit: Care e romanul vostru de dragoste preferat? 









şi

19 comentarii:

  1. "Fiul risipitor", Radu Tudoran :)

    RăspundețiȘtergere
  2. mersi pentru leapsa...trebuie sa recitesc La rascruce de vanturi

    RăspundețiȘtergere
  3. P.S. Te iubesc si Fata de hartie.. Mi-au placut la nebunie! Plus Amurg, Pe aripile vantului, Scrisoare de dragoste, Elevul Dima dintr-a saptea, Jane Eyre.. Sunt o gramada de carti de dragoste pe care le-as recomanda!

    RăspundețiȘtergere
  4. hei!Eu sunt iulia si impreuna cu o prietena am un blog dedicat cartilor
    As dori sa facem o afiliere intre blogurile noastre, daca vrei si tu, de asemenea.
    Imi poti raspunde la iullia9@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  5. *zbor de fluture, o am si eu in biblioteca. merita sa ma apuc de ea?:D

    *Roxana, Scrisoare de dragoste apare deja, iar de Elevul Dima am cam uitat(trebuie neaparat sa o recitesc). Ar fi o groaza de carti care sunt pur si simplu superbe, insa iti dai seama ca nu ne incapeau toate intr-un top 5;)).

    Dee'

    RăspundețiȘtergere
  6. heeey:*
    Pai...pentru mine nu exista o carte preferata.Toate sunt preferatele mele,toate si-au croit drum spre inima mea,care de fiecare data bate cand randurile unei pagini de dragoste,scrise
    din sufletul unui autor ajung la ea.

    @Roxana,zilele astea m-am mai uitat prin biblioteca sa vad ce carti mai am si am vazut ca am si Jane Eyre.As vrea sa stiu parerea ta inainte sa ma apuc de ea.Multumesc!:*

    RăspundețiȘtergere
  7. Oh, ce poetica esti astazi Dely!:> Ca de obicei, de altfel. Am auzit si eu multe despre Jane Eyre, cum ca ar fi mai buna decat La rascruce de vanturi, dar nu cred pana nu ma conving singura!:))

    Dee'

    RăspundețiȘtergere
  8. N-am comentat?O.o Se pare ca iar am uitat sa pun codul ala nenorocit.
    The Shadow, iti recomand din suflet Jane Eyre. Daca ti-a placut La rascruce de vanturi, siguri o sa iti placa si asta. Jane Eyre ocupa un loc bine meritat in topul meu ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu as pune si Maitreyi,Mircea Eliade:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Eram sigura, Deea!:D

    Roxana, ma innebunesti cu cartea asta! Trebuie neaparat sa mi-o cumpar(ai tot zic ca e mai buna decat La rascruce de vanturi, deci trebuie neapart sa o citesc!:D)

    Dee'

    RăspundețiȘtergere
  11. Superbe topurile. felicitari :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Dama cu camelii - Alexandre Dumas fiul
    Colectionarul - John Fowles

    RăspundețiȘtergere
  13. am citi "Invitatia la vals" de Drumes si pot spune ca este cea mai buna carte publicata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu sunt de aceiasi parere, o carte cu un continut complex

      Ștergere
  14. Femeia la 30 ani - Honore de Balzac

    RăspundețiȘtergere
  15. lorelei - ionel teodoreanu

    RăspundețiȘtergere
  16. Ispasire de Ian McEwan (aceasta este cu adevarat o dragoste nemuritore)

    RăspundețiȘtergere
  17. Twilight - Stephenie Meyer.

    RăspundețiȘtergere